joi, 27 noiembrie 2008

alegerea pe care am facut-o saptamana trecuta, nu a fost una foarte placuta,pentru ca, dupa doar doua saptamani in care ne-am inceput "ritualul de joi",seri in care atmosfera ,servirea ,produsele ,au fost o experienta inacantatoare,cea legata de asa numitul si cunoscutul Union,pizzerie,pub and more:),un fel de trei in unu' tipic in toate lucrurile existente de la noi(cum mai sunt localurile cu exange-ul incorporat ,de exemplu)m-a facut sa observ si cealalta jumatate a paharului..
cu muzica ce venea poate din clubul de jos,cu innecaciosul fum de tigara ce se simtea inca de la intrare(fapt ce m-a facut sa ma gandesc pentru prima data la postura unui nefumator),cu privirile ospataritelor,ce erau toate alese dupa acelasi tipar fizic,si nu in ultimul rand cu aroma ce venea de la bucatarie prin perdeaua ce nu era bine trasa si facea mult mai usora trecerea spre salonul din spate in care ne-am asezat,ne-am inceput obiceiul..:)discutii despre noi,animale bipede ce cautam un raspuns cat mai sigur la intrebarile legate de viata zilnica,ce se pierdeau printre rasetele zgomotoase ale personalului ce avea ,cred, o intalnire la masa de langa,de la care lipsea doar tuica si cartile pentru un veritabil poker..
nu m-a deranjat foarte mult faptul ca eram atat de aproape de ei incat simteam mirosul de mancare impregnat in haine ci doar ca dadusem comanda pentru o salata si vedeam ca nimeni nu se ocupa de ea si ca la un moment dat, un individ mai ciudat, putin mai negru (probabil ca reparase hota inainte:))a iesit din bucatarie ..in orice caz,dupa ceva timp ,salata mi-a venit si la cat de foame imi era am inceput sa o mananc chair daca oliviera nu si-a facut deloc aparitia pe masa noastra, chiar daca scrumiera incepea sa dea afara de mucuri si scrum si chiar daca prietenul meu inca-si astepa "incredibilul"desert alcatuit din cateva bucati de fructe: banane,portocale,ananas,peste care s-a aruncat o gramada de frisca,fara nici un design anume..
la fel cum discutia noastra ne-a facut totusi sa trecem peste si sa ne afundam tot mai mult in ea,la fel cred ca si comanda sau mai bine zis discutia pe care o avea ospatarita noastra cu niste clienti mai importanti decat noi-erau baieti si na..-a facut-o sa uite de farfuria mea nedebarasata si de scrumiera care doar inainte de plecare a fost schimbata cu una pe care se mai observa inca scrumul anterior..
cu un zambet putin mai prostut pe fata ne-a fost adusa si nota ,pe care nu am putut-o onora cu un ciubuc bun si astfel ni s-a incheiat seara,in tacere ,fara un "multumim" si un "la revedere",iar din nou pasii mei m-au dus catre casa pe versurile melodiei "mad world".

4 comentarii:

alex oprea spunea...

O seara reusita este cred una in care sa nu depinzi de fitele barmanilor, a chelneritelor care au impresia ca te servesc grais,de fumul de tigare si de comportamentul aproape ...ciobanic.. al celor din jur. Pacat ca vecinatatea cu marginimea absoarbe si influente grotesti...

Carmen spunea...

Am uitat sa spun...sunt nefumatoare...dar o noapte fac fata in fumul de acolo...in fiecare grup de prieteni pe care il au toti exista cel putin un fumator...nu ai cum sa ii separi unii de altii...
...buna mea dispozitie nu depinde de chelnerite, nici de turmentatul de la masa alaturata...in general oamenii se duc intr-un loc ca sa se simta bine cu prietenii nu cu toata lumea.

Seara de joi... spunea...

draga dayo..ceea ce a uitat sa-ti transmita prietenul meu e urm.lucru:cu prietenii te poti simti bine si acasa si in alt loc,oriunde..stim foarte bine chestia asta..seara de joi e facuta cu scopul de a gasi locuri frumoase ,placute sau dimpotriva ,in orasul nostru si de a observa daca conditiile si pretentiile la care se ridica sunt bine meritate..si nu in ultimul rand din tot ce ai spus nu reiese nici un argument obiectiv pro.union ci doar parerea ta subiectiva..

Carmen spunea...

Asa pot sa spun si eu ca prezentarea ta e una subiectiva...facuta prin prizma criteriilor tale. Credeam ca postarile tale sunt pentru toti sibienii nu doar pentru o anumita "clasa"...daca as fi fost o persoana de "fite" atunci da...nu as calca acolo. Am fost si prin locuri unde servirea e impecabila, unde atmosfera e una familiala, unde muzica pianului iti gadila auzul...
...Depinde acum pentru ce sector din clasa sociala scri tu.
Daca vrei sa scri sub forma unor recomandari atunci a-i putea formula altfel posturile...intr-un mod strict informativ,asta inseamna ca ar trebui sa fie impartiale(ca fiecare din cei ce citesc sa-si poata forma propria parere despre ce si cum din informatiile tale)
Eu nu incercam sa conving pe nimeni ca e un loc extraordinar...merg din cand in cand,atunci cand merge grupul,nu pentru ca ar fi unul din locurile mele preferate. Daca ar fi numai dupa mine as merge numai intr-un loc unde gasesc un ceai bun sau o ciocolata calda delicioasa, unde sa cante pianul, sa nu fie pic de fum de tigara, unde pot gasii un separeu in care pot citii fara sa fiu privita sau in care pot sopti secrete fara sa fiu auzita.
Insa nu toti suntem la fel si trebuie sa socializam si sa tinem cont si de cei din jurul nostru si de placerile lor, chiar daca de cele mai multe ori nu ii intelegem; pentru ca la fel tin cont si ei de ale noastre chiar daca nu ne inteleg.
Mie mi s-a parut prea dura critica ta si iti explicam ca sunt oameni care au pretentii(de multe ori acestea "rasar" odata cu statutul social, oameni pentru care imaginea conteaza si nu ar dorii sa fie vazuti intr-un astfel de loc) si sunt oameni care nu au pretentii si pentru care seara de joi este placuta pentru ei oriunde ar fi, la teatru, la o plimbare, acasa la un film, jucand remi...etc
Eu una cand citesc astfel de postari ma astept sa fie o descriere impartiala. Sunt contra etichetelor pentru ca imi par "rasiste"...