vineri, 14 noiembrie 2008

Saptamana II Einstein Café – Piata Mica


Nu stiu de ce numele asta, tocmai aici intr-un bar din Piata Mica dar de cand deschizi usa timpul parca se scurge altfel. Localul mic si ingesuit nerecomandat persoanelor care sufera de claustrofobie, te duce indata cu gandul la un mare vagon de tren. Mesele de lemn sunt inghesuite unele in altele, ici colo cate o lampa palida si o multime de lumanari. Ma simt de indata foarte bine, caci aici la caldura, atat de departe parca de gerul din Piata Mica muzica halucinanta incet incet parca imi inunda venele.
E joi seara. Dupa ce am dat o tura alaturi de Karla, prin Piata Mare si ajungand pe sub turn pana aproape de podul Mincinosilor, ne-am gandit sa intram in Einstein Café, fostul Spielplatz. Privind din afara localul te atrage prin luminile palide ale veiozelor si de palpaitul lumanarilor de pe mese. Ne-am asezat la o masuta micuta cu trei scaune in partea stanga a culoarului de trecere. Cupluri tinere impanzesc mesele, cupluri fericite parca fara probleme priedute intr-u mare vagon de tren care le poarta spre necunoscut. Deodata apare ospatarita, o faptura micuta grasuna cu un zambet sincer salutand politicos si lasandu-ne meniurile gigantice care puse cap la cap nu ar ajunge pe toata masa. Mi-am comandat o Pina Colada si un cappuccino Italian, in timp ce Karla si-a ales Sangria, nelipsitul expresso scurt si la sfarsit o limonada. Comanda s-a lasat destul de mult timp asteptata, caci barmanul – un emo aiurit se intretinea la bar probabil cu un prieten apropiat depanadusi amintiri de cand era bunica tanara. In lipsa bauturilor am fumat cate doua tigari de fiecare incepand o conversatie interesanta despre faptul ca omul nu se multumeste niciodata cu ce are. Intr-un final dupa alte cateva minute apare si comanda nostra: O Pina Colada care alta data avea parca un gust mult mai bun cu o para oxidata taiata in forma de stea fixata de marginea paharului, un cappuccino mai mai sa dea afara din cana, Sangria intr-un pahar imens umplut cu putin peste sfert, si un expresso scurt :) care nu avea cum sa arate altfel. Amabilitatea nu poate scuza in totalitate lipsa de profesionalism a personalului sangaci dar indulceste momentul nelasandu-l sa para atat de important. Echipati acum cu tot combustibilul necesar, vagonul trenului poate pleca spre necunoscut undeva in timp…
Timpul trece, scrumierele se tot schimba inainte ca mucurile sa inceapa sa faca pui, iar discutia despre incapaciatea oamenilor de a nu se multumi niciodata cu ce au aluneca pe o panta abrupta. Sunt mult prea multe intrebari fara raspunsuri in fata carora ne oprim neputinciosi. Si totusi fiecare om isi doreste mai mult si mai mult fara vreo limita caci mintea produce mereu idei noi gata oricand sa ne dea peste cap propriul univers in care ne cristalizam pe scara evolutiei…
Cu discutia asta incheiata se sfarseste si seara de joi, in care ne facem ritualul, Achitam nota de plata, si ne pierdem tacuti pe strazile din vechiul oras in care frigul se raspandeste aidoma unui om care isi doreste mereu mai mult…

Expresso 3,9 lei
Cappuccino 5,5 lei
Pina Colada 15 lei
Sangria 6 lei
Limonada 5,9 lei
Total 36,30 lei
Ciubuc 4,7 lei

Aspect ***
Servire ***

4 comentarii:

Carti fara pret spunea...

buna! v-am inclus in randul bloggerilor sibieni pe Blog Sibiu Index. Apropo de Einstein Cafe au acum o oferta: cafea gratis intre 9 si 10 dimineata!

cretzulina spunea...

este cea mai superba cafenea..in care am intrat eu vrodata...ambianta e una foarte placuta...il ador pe chelner..nu's din sibiu..dar...barmanul"emo"e traznet vreau si eu nr lui:D:D:))

Unknown spunea...

lame cretzulina iti fac eu rost de ele:))

Unknown spunea...

va asteptam si la rotiserie!piata mica numarul 23!