luni, 10 noiembrie 2008

cine a uitat ce a insemnat anul 2007 pentru orasul nostru medieval?capitala culturala europeana..se pare ca nimeni.. si mai ales investitorii ce nu se opresc in a veni aici si a-si pune speranta in fluxul continuu turistic,ce a devastat linistea persoanelor invarsta ce locuiesc in centrul istoric,prin o gramada de concerte si festivaluri..astfel,au aparut incetul cu incetul spatii in care aerul cult si tendinta spre bunele maniere se regasesc in design-ul interior,muzica si gastronomie..
dar sa fie chiar asa ,sau e doar o fatada frumos schitata?
pai asta incercam noi sa observam calcand pragurile acestor locatii,care parca incep totusi sa dispara odata cu venirea frigului si respectiv a "perioadei moarte"-cum este numita in domeniul acesta- si sa se transforme in magazine pentru haine cu aceleasi nume gravat frumos,pe fatada cladirilor,ce ar trebui sa denumeasca,in cuvinte frumoase rolul localului..:)
oricum..si acum gata cu introducerea si sa trecem la subiect..
saptamana trecuta am ajuns din nou la acelasi restaurant nou,cladit pe "ruinele"renumitului:la turn..aici,atmosfera pe care o percepi stand inca afara,uitandu-te prin geamurile mari ,este una foarte calduroasa..ospatari cu zambetul profesionist pe fata,muzica imbietoare si design de foarte bun gust..gata..am si gasit o masuta speciala pentru noi doi, in salonul pentru fumatori..mm,totul suna foarte apetisant in meniul lor-sau cel putin pentru mine asa a fost-asa ca am comandat o salata "la torre",care mi-a si fost adusa intr-un timp foarte scurt,chiar daca restaurantul nu era gol..(sa-si fi dat ospatarita seama ca imi era foarte foame k mancasem doar tigari in ziua respectiva si chiar asteptam cu multa nerabdare sa am farfuria in fata?sau este un al 9lea simt pe care il au persoanele din acest domeniu,sau chiar sunt foarte bine organizati cei de la bucatarie incat nu e nevoie sa astepti ,cum faci in alte localuri?..)oricum,in cele max. 10minute,reusisem sa-mi beau frappe-ul ,in timp ce prietenul meu cel mai bun,gusta lingurita cu lingurita din crema de zahar ars ce si-a comandat-o si ce nu parea sa-l incante foarte mult..well..se mai intampla..la randul meu ,savuram combinatia delicioasa de ton cu porumb ,ciuperci,salata,dressing,castraveti si rosii..mm..un deliciu..chiar o recomand oricui ce nu considera carnea ca fiind cea mai buna leguma,cum o face un prieten foarte bun de-al meu:)..
se pare ca toti clientii se simteau foarte bine,dupa zumzetul placut al discutiilor ce ,inevitabil se impleteau unele cu celelalte..chiar nu ma deranja ca uneori,rasetele astupau sunetele calme ale unui jazz ce se auzea timid..e frumos cand realizezi ca oamenii sunt fericiti si se bucura de clipa traita..
era deja timpul sa mi se aduca si espresso-ul cerut..ce pacat ca nu au illy..se potrivea mult mai mult decat comerciala lavazza..dar asta e..ma ajuta si aceasta sa stau mai mult la noapte si sa-mi termin proiectele..
cele 2 ore petrecute acolo au trecut foarte repede si mie chiar mi-au lasat o impresie buna,clipe ce mi-au adus zambetul pe fata si m-au trimis multumita inapoi in cunoscuta piata mare,ce nu mai era atat de galagioasa precum am lasat-o cand am intrat si mi-au indreptat pasii inspre casa..
asa ca,in cazul in care doriti sa luati masa in centrul istoric sau doar sa savurati un vin bun,va recomand restaurantul "la torre"ce pot spune ca se mentine ,inca,pe o treapta inalta a localurilor bine vazute din sibiu..

Niciun comentariu: