joi, 29 ianuarie 2009

Saptamana IX Cafe Wien... in cautarea inspiratiei...

In piata Huet la numarul 14 te intampina de departe Cafe Wien, un loc minunat destinat relaxarii detasarii de lume, de probleme, un loc silentios in care lumea vorbeste in soapte iar luminile sunt palide, un loc care te inspira si te vrajeste in acelasi timp.

De cum am intrat in aceeea seara, n-am ajuns sa dam cativa pasi si cineva ne-a si salutat politicos de dupa bar, am ales in incaperea din spate o masuta micuta de lemn mai retrasa frapati de magia locului si am intrat in atmosfera Vienei. Cafeneaua conserva mitul vienez prin decoratiune de bun gust, mobilier si tablouri frumos pictate cu margini negre, cu veioze instalate pe marginile coltarelor frumos tapitate intr-un rosu aprins, masute mici, podeaua care scartaie la cei mai usori pasi, cu alte cuvinte un loc... in care timpul sta asa dintr-o vreme indepartate plina de miscari de emancipare, imperii in cadere si imparati celebrii.

22 01 2009 ora 20:30 , eu si Karla, fata in fata ne transpunem in povestea Vienei cuprinsa in paginile meniului care tocmai ne-a fost adus. Incaperea e goala cu exceptia nostra si a celor doi domni care nu vorbesc limba romana pe care i-am gasit intr-un alt colt. Atmosfera se completeaza cu un Kompott de mandarine un Apfelstrudel, o limonada si un Sachertorte, in cantitati industriale...(glumesc), dar eram prea plin si orcat as fi vrut sa mananc tot , nu am putut.

Timpul a trecut repede si placut in aceea atmosfera. I-am povestit Karlei despre proiectul numit : prima carte pe care o tot public de ani de zile si nici acum nu sunt profund motivat sa o fac, probabil ma motivez cu un an inainte sa mor, caci e mult mai interesant un succes post mortem :) Si acum revenind la subiect Cafe Wien, cred ca aici o sa imi pun piatra de temelie a cartii caci locul asta are o energie desavarsita, care te inspira profund.

Am mai stat cava timp, palavragind pe seama unor chestii haioase despre Indonezia dupa care am cerut nota de plata. Am fot salutati politicos cand am parasit incaperea iar cafe Wien va ramane mereu o oaza de liniste pentru momentele agitate ale vietii noastre si ori de cate ori o sa ne simtim lipsiti de inspiratie o sa o cautam aici...

Niciun comentariu: